Chiński producent samochodów – firma Xpeng już wkrótce wprowadzi na rynek swojego najnowszego flagowca – elektrycznego SUVa o oznaczeniu G9.
Pojazd ma trafić do sprzedaży już w październiku i od razu będzie mógł pochwalić się najszybszym ładowaniem spośród wszystkich elektryków jakie obecnie są dostępne na rynku. G9 będzie w stanie obsługiwać ładowanie o mocy 480kW. Producent jest obecnie w trakcie instalowania w Chinach stacji ładujących, które będą mogły w pełni wykorzystać jego możliwości.
Ładowanie taką mocą pozwala zwiększyć zasięg samochodu o 200 kilometrów w zaledwie pięć minut, a naładowanie baterii od 10% do 80% trwa zaledwie 15 minut. Warto przy okazji wspomnieć o tym, że deklarowany zasięg tego chińskiego elektryka w zależności od wersji wyposażenia to nawet 702 kilometry.
Wersja jednosilnikowa z napędem na tylne koła będzie dysponować mocą 313 koni mechanicznych, a dwusilnikowy model z napędem na obydwie osie pochwalić się może zawrotną mocą aż 543 koni. Mocniejszy egzemplarz będzie w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy.
Warto wspomnieć, że podane powyżej zakresy obliczane są na podstawie nowego cyklu testowego CLTC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle), który zastąpił znany już NEDC i stał się nowym, chińskim standardem dla pomiarów wydajności i zasięgu.
Zanim jednak Xpeng G9 trafi do Europy minie trochę czasu. Warto także mieć na uwadze fakt, że zapewne według naszych norm WLTP rzeczywisty zasięg wyniesie około 500 kilometrów.
Wnętrze pojazdu nie odbiega urodą od jego zewnętrznych cech – trzeba przyznać, że Xpeng wygląda naprawdę imponująco. Znajdziemy w nim aż trzy ekrany – dwa duże wyświetlacze znajdujące się w centralnym miejscu deski rozdzielczej obsługujące system informacyjno-rozrywkowy oraz cyfrowy zestaw wskaźników znajdujący się za sterami chińskiego SUVa.
G9 posiada wszystkie dodatki zapewniające komfort podróżowania, których można się spodziewać w pojeździe kosztującym ponad 370 000 złotych – podgrzewane przednie (dodatkowo także chłodzone) i tylne siedzenia, system sterowania głosowego czy chociażby zaawansowany system audio składający się z 29 głośników klasy premium, który w połączeniu z ekranami, ambientami, funkcjami masażu w fotelach a nawet rozpylaniem różnych zapachów tworzy pasażerom prawdziwe doznania 5D.
O bezpieczeństwo w chińskim elektryku dba Lidar oraz dodatkowe 31 czujników i kamer. SUV może łączyć się z sieciami 5G, a w przyszłości otrzyma on system nawigacji z przewodnikiem (Xpeng NGP), który jest chińską odpowiedzią na system Full Self-Driving od Tesli.