Nowa faza ekspansji BYD w Europie

Dla tych słabiej obeznanych w temacie – BYD Auto to chińskie przedsiębiorstwo z branży motoryzacyjnej mające swoją siedzibę w Shenzhen – chińskim zagłębiu zakładów produkujących elektronikę. Koncern zajmuje się produkcją nie tylko samochodów i autobusów elektrycznych, ale także akumulatorów, które są wykorzystywane nie tylko w pojazdach tej marki. Przedsiębiorstwo ogłosiło właśnie nową fazę ekspansji w […]

Dla tych słabiej obeznanych w temacie – BYD Auto to chińskie przedsiębiorstwo z branży motoryzacyjnej mające swoją siedzibę w Shenzhen – chińskim zagłębiu zakładów produkujących elektronikę. Koncern zajmuje się produkcją nie tylko samochodów i autobusów elektrycznych, ale także akumulatorów, które są wykorzystywane nie tylko w pojazdach tej marki.

BYD Tang, fot. BYD

Przedsiębiorstwo ogłosiło właśnie nową fazę ekspansji w Europie. BYD po starcie na rynku norweskim chce rozwinąć sieć sprzedaży skupiając się tym razem na rynkach Beneluksu oraz Skandynawii.

Już wkrótce pojazdy chińskiej marki będą dostępne w sprzedaży w Holandii, Danii, Niemczech i Szwecji, a pierwsze dostawy do lokalnych klientów spodziewane są już w czwartym kwartale tego roku. Warto także wspomnieć, że poza wymienionymi lokalizacjami elektryczne samochody z Shenzhen trafią już wkrótce do sprzedaży także w Izraelu.

BYD Atto 3, fot. BYD

Tak jak to miało miejsce w Norwegii, koncern będzie prowadził swoją sprzedaż na zasadzie partnerstwa z lokalnymi dealerami.

Oficjalnie do tej pory BYD był obecny w Europie jedynie z modelem Tang. Teraz natomiast na wszystkich rynkach firma będzie oferować trzy, w pełni elektryczne samochody:

  • Atto 3 (w Chinach sprzedawany jako Yuan Plus) – crossover segmentu C/SUV,
  • Han – elegancki i sportowy elektryczny sedan segmentu E
  • Tang – 7-osobowy rodzinny SUV
BYD Han, fot. BYD

Specyfikacja elektryków nie będzie różnić się zbytnio od tej, którą znamy z chińskiego rynku, a europejscy klienci będą mogli przyjrzeć się tym pojazdom na żywo już podczas październikowych targów motoryzacyjnych, które odbędą się w Paryżu.

Szczegółową specyfikację znajdziecie poniżej:

BYD Atto 3:

  • Zasięg WLTP: 420 km,
  • Pojemność baterii: 60,48 kWh,
  • 0-100 km/h w 7,3 sekundy,
  • Prędkość maksymalna: 160 km/h,
  • Napęd: FWD (przednie koła),
  • Moc silnika: 150 kW,
  • Szybkie ładowanie DC: 29 minut od 30 do 80% stanu naładowania (SOC),

BYD Han:

  • Zasięg WLTP: 521 km,
  • Pojemność baterii: 85,4 kWh,
  • 0-100 km/h w 3,9 sekundy,
  • prędkość maksymalna 180 km/h,
  • Napęd: AWD (wszystkie koła),
  • Łączna moc silników (pojazd posiada dwa, po jednym na osi): 380 kW,
  • Szybkie ładowanie DC: 30 minut od 30 do 80% stanu naładowania (SOC),

BYD Tang:

  • Zasięg WLTP: 400 km,
  • Pojemność baterii: 86,4 kWh,
  • 0-100 km/h w 4,6 sekundy,
  • Prędkość maksymalna 180 km/h,
  • Napęd: AWD (wszystkie koła),
  • Łączna moc silników (pojazd posiada dwa, po jednym na osi): 380 kW,
  • Szybkie ładowanie DC: 30 minut od 30 do 80% stanu naładowania (SOC),

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *