Suzuki wkracza w świat elektromobilności

Maruti Suzuki India niespodziewanie zaprezentowało swojego koncepcyjnego, elektrycznego crossovera o nazwie eVX. Koncept ten jest zapowiedzią przyszłego modelu produkcyjnego, który powinien trafić na rynek w 2025 roku. Premiera miała miejsce na targach Auto Expo 2023 odbywających się w indyjskiej stolicy – mieście New Delhi. Crossover jest częścią planu koncernu mającego na celu zwiększenie popularności elektromobilności […]

Maruti Suzuki India niespodziewanie zaprezentowało swojego koncepcyjnego, elektrycznego crossovera o nazwie eVX. Koncept ten jest zapowiedzią przyszłego modelu produkcyjnego, który powinien trafić na rynek w 2025 roku.

fot. Maruti Suzuki

Premiera miała miejsce na targach Auto Expo 2023 odbywających się w indyjskiej stolicy – mieście New Delhi. Crossover jest częścią planu koncernu mającego na celu zwiększenie popularności elektromobilności w Indiach.

Produkcyjna wersja będzie czerpać energię z akumulatora o pojemności 60 kWh, który według producenta powinien zapewnić mu zasięg na poziomie 550 kilometrów. Należy pamiętać jednak, że został on obliczony na podstawie indyjskiego cyklu jazdy MIDC, który nie odzwierciedla w pełnym stopniu prawdziwych warunków jazdy jak chociażby europejskie cykle WLTP.

fot. Maruti Suzuki

Zaprezentowany crossover ma 4,3m długości, 1,8m szerokości i 1,6m wysokości i jest większy od swojego starszego, spalinowego brata – modelu Grand Vitara. Designerzy zrezygnowali całkowicie z przedniej atrapy grilla ozdabiając przód eVX podświetlanym znaczkiem Suzuki. Z tyłu dominuje belka świetlna biegnąca przez całą szerokość pojazdu.

Cały know-how dotyczący technologii stosowanych w samochodach elektrycznych Suzuki czerpie od swojego strategicznego partnera – Toyoty. Koncern podpisał także umowę ze spółką Inmotive pochodzącą z Kanady z którą wspólnie pracuje nad stworzeniem nowej, dwubiegowej skrzyni biegów do pojazdów elektrycznych.

Firma działająca już od prawie czterech dekad zainwestowała w produkcję pojazdów BEV i akumulatorów w Indiach ponad 533 miliony złotych. Jak podkreśla Toshihiro Suzuki ich priorytetem jest walka z globalnym ociepleniem poprzez promowanie szeregu globalnych działań mających na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych generowanych przez ich koncern.

fot. Maruti Suzuki
fot. Maruti Suzuki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *