Hyundai jest zdeterminowany, aby przyczynić się do rozwoju elektromobilności i stworzyć samochody elektryczne, które będą wydajne, niezawodne i bezpieczne.
Koncern jest jednym z liderów w dziedzinie elektryfikacji samochodów i właśnie na ich produkcji skupia się najbardziej. Koreańska marka do 2025 roku planuje wprowadzić na rynek 23 modele z napędem elektrycznym, w tym 11 samochodów zasilanych wodorem.
Jednym z takich modeli jest zaprezentowany właśnie Hyundai Kona Electric drugiej generacji.
![](https://elektrykiemnalajcie.pl/wp-content/uploads/2023/03/2024-hyundai-kona-electric-1-1024x576.jpg)
Oczekiwania producenta co do najnowszej, elektrycznej Kony są bardzo duże. Dyrektor generalny Hyundai Europe, Michael Cole, powiedział, że spodziewa się, że nowa Kona Electric będzie stanowić 60% sprzedaży całej linii modeli Kona, która obejmuje również warianty spalinowe i w pełni hybrydowe. Oznaczać to może gwałtowny wzrost w stosunku do obecnie dostępnego modelu, który stanowił około 40% sprzedaży linii modelowej w 2022 roku według danych od Dataforce.
![](https://elektrykiemnalajcie.pl/wp-content/uploads/2023/03/2024-hyundai-kona-electric-2-1024x576.jpg)
Pojazd będzie oferowany w dwóch konfiguracjach – tak jak to miało miejsce do tej pory.
Standardowy wariant zostanie wyposażony w akumulator o pojemności 48,4kWh, którego napędzać będzie elektryczny silnik o mocy 154 koni mechanicznych. Szacowany zasięg dla tego egzemplarza wynosić będzie około 342 km (WLTP).
Drugi wariant Kony posiadać będzie akumulator o pojemności 65,4 kWh, silnik elektryczny o mocy 214 koni, a jego zasięg na jednym ładowaniu ma wynosić 490 kilometrów (WLTP).
![](https://elektrykiemnalajcie.pl/wp-content/uploads/2023/03/2024-hyundai-kona-electric-4-1024x576.jpg)
W przeciwieństwie do modelu IONIQ 5 , który jest zbudowany na 800-woltowej architekturze E-GMP od Hyundai Motor Group, Kona Electric przenosi platformę K3 ze swojego poprzednika, oferując 400-woltową architekturę elektryczną. W rezultacie ładowanie Kona Electric od 10 do 80 procent SoC za pomocą szybkiej ładowarki zajmuje około 41 minut. To o 20 minut mniej niż w przypadku wspomnianego wyżej IONIQa 5.
![](https://elektrykiemnalajcie.pl/wp-content/uploads/2023/03/2024-hyundai-kona-electric-6-1024x576.jpg)
Warto wspomnieć, że Hyundai inwestuje również w rozwój infrastruktury ładowania, aby zapewnić swoim klientom wygodny dostęp do ładowania samochodów. Współpracuje także z innymi producentami samochodów i firmami z branży motoryzacyjnej, aby rozwijać nowe rozwiązania i technologie dla elektromobilności.
Wszystkie wersje Kony Electric produkowane będą w fabryce w czeskich Nosovicach, a pierwsze egzemplarze mają zjechać z linii produkcyjnej już w przyszłym roku.
![](https://elektrykiemnalajcie.pl/wp-content/uploads/2023/03/2024-hyundai-kona-electric-1024x576.jpg)
![](https://elektrykiemnalajcie.pl/wp-content/uploads/2023/03/2024-hyundai-kona-electric-7-1024x576.jpg)
![](https://elektrykiemnalajcie.pl/wp-content/uploads/2023/03/2024-hyundai-kona-electric-5-1024x576.jpg)
![](https://elektrykiemnalajcie.pl/wp-content/uploads/2023/03/2024-hyundai-kona-electric-interior-dashboard-overview-1024x576.jpg)