Nowa generacja elektrycznego Hyundaia Kona

Hyundai jest zdeterminowany, aby przyczynić się do rozwoju elektromobilności i stworzyć samochody elektryczne, które będą wydajne, niezawodne i bezpieczne. Koncern jest jednym z liderów w dziedzinie elektryfikacji samochodów i właśnie na ich produkcji skupia się najbardziej. Koreańska marka do 2025 roku planuje wprowadzić na rynek 23 modele z napędem elektrycznym, w tym 11 samochodów zasilanych […]

Hyundai jest zdeterminowany, aby przyczynić się do rozwoju elektromobilności i stworzyć samochody elektryczne, które będą wydajne, niezawodne i bezpieczne.

Koncern jest jednym z liderów w dziedzinie elektryfikacji samochodów i właśnie na ich produkcji skupia się najbardziej. Koreańska marka do 2025 roku planuje wprowadzić na rynek 23 modele z napędem elektrycznym, w tym 11 samochodów zasilanych wodorem.

Jednym z takich modeli jest zaprezentowany właśnie Hyundai Kona Electric drugiej generacji.

fot. Hyundai

Oczekiwania producenta co do najnowszej, elektrycznej Kony są bardzo duże. Dyrektor generalny Hyundai Europe, Michael Cole, powiedział, że spodziewa się, że nowa Kona Electric będzie stanowić 60% sprzedaży całej linii modeli Kona, która obejmuje również warianty spalinowe i w pełni hybrydowe. Oznaczać to może gwałtowny wzrost w stosunku do obecnie dostępnego modelu, który stanowił około 40% sprzedaży linii modelowej w 2022 roku według danych od Dataforce.

fot. Hyundai

Pojazd będzie oferowany w dwóch konfiguracjach – tak jak to miało miejsce do tej pory.

Standardowy wariant zostanie wyposażony w akumulator o pojemności 48,4kWh, którego napędzać będzie elektryczny silnik o mocy 154 koni mechanicznych. Szacowany zasięg dla tego egzemplarza wynosić będzie około 342 km (WLTP).

Drugi wariant Kony posiadać będzie akumulator o pojemności 65,4 kWh, silnik elektryczny o mocy 214 koni, a jego zasięg na jednym ładowaniu ma wynosić 490 kilometrów (WLTP).

fot. Hyundai

W przeciwieństwie do modelu IONIQ 5 , który jest zbudowany na 800-woltowej architekturze E-GMP od Hyundai Motor Group, Kona Electric przenosi platformę K3 ze swojego poprzednika, oferując 400-woltową architekturę elektryczną. W rezultacie ładowanie Kona Electric od 10 do 80 procent SoC za pomocą szybkiej ładowarki zajmuje około 41 minut. To o 20 minut mniej niż w przypadku wspomnianego wyżej IONIQa 5.

fot. Hyundai

Warto wspomnieć, że Hyundai inwestuje również w rozwój infrastruktury ładowania, aby zapewnić swoim klientom wygodny dostęp do ładowania samochodów. Współpracuje także z innymi producentami samochodów i firmami z branży motoryzacyjnej, aby rozwijać nowe rozwiązania i technologie dla elektromobilności.

Wszystkie wersje Kony Electric produkowane będą w fabryce w czeskich Nosovicach, a pierwsze egzemplarze mają zjechać z linii produkcyjnej już w przyszłym roku.

fot. Hyundai
fot. Hyundai
fot. Hyundai
fot. Hyundai

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *