Amerykański oddział Volkswagen Group powrócił na targi CES w Las Vegas po prawie sześcioletniej przerwie z długo wyczekiwaną premierą nowego, elektrycznego sedana znanego wcześniej jako koncepcyjny model ID.Aero, który został zaprezentowany w czerwcu ubiegłego roku.
Volkswagen ogłosił oficjalnie, że nowy, elektryczny sedan będzie nosił nazwę ID.7 i już obecnie pojawiają się plotki o jego drugim wcieleniu w odmianie kombi, któremu ma zostać nadana nazwa ID.7 Tourer.
Model zaprezentowany na targach jest całkowicie zakamuflowany. Niemiecki producent wyjaśnia, że światowa premiera seryjnej wersji produkcyjnej będzie miała miejsce w drugim kwartale 2023 roku, a więc na oficjalny debiut musimy zaczekać jeszcze kilka miesięcy.
Jak informuje Thomas Schäfer, dyrektor generalny oddziału samochodów osobowych Volkswagena:
„Wraz z nowym ID.7 rozszerzamy naszą gamę modeli elektrycznych na wyższe segmenty. Sedan będzie oferował najwyższej klasy technologię i jakość. ID.7 to jeden z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które planujemy wprowadzić na rynek do 2026 roku. Nasz cel? Dostarczanie odpowiednich produktów dla naszych klientów w każdym segmencie”
Można śmiało powiedzieć, że model ID.7 to tak naprawdę zelektryfikowana odmiana bardzo popularnego na światowych rynkach Passata. Najnowszy sedan dostępny będzie więc w każdym z zakątków naszego globu. Sprzedaż prowadzona będzie w Europie, Azji oraz Stanach Zjednoczonych.
Najnowszy elektryk zbudowany jest w oparciu o platformę MEB. Jest to platforma, którą stworzono w taki sposób, aby mogła zostać wykorzystana zarówno w małych, miejskich samochodach, ale także w pojazdach typu SUV czy Van zapewniając sporą elastyczność w konfiguracji wnętrza, większy zasięg oraz więcej miejsca dla pasażerów.
Wracając do zaprezentowanego sedana warto przybliżyć specyfikację techniczną.
Według danych producenta przewidywany zasięg w Europie wyniesie około 700 kilometrów. Jest to całkiem niezły i najwyższy jak dotąd wynik w rodzinie modeli ID. Póki co nie pojawiły się jednak żadne oficjalne dane pochodzące z cyklów testowych EPA czyli testów odwzorowujących długie trasy, ani również WLTP czyli tych bardziej zaawansowanych, którym poza imitowaniem poruszania się towarzyszą także bardziej naturalne warunki jak chociażby sztuczny wiatr imitujący opory powietrza.
ID.7 będzie produkowany w fabryce Volkswagena znajdującej się w niemieckim mieście Emden. Od momentu wprowadzenia na rynek modelu ID.3 i jego pierwszych dostaw koncern Volkswagena dostarczył już ponad 500 000 samochodów elektrycznych do swoich klientów na całym świecie.