Targi CES trwają i codziennie zaskakują nas coraz ciekawszymi premierami. Sony Honda Mobility, spółka joint venture dwóch największych, japońskich firm technologicznych i motoryzacyjnych, ujawniła nazwę swojej nowej marki samochodów elektrycznych.
Afeela bo właśnie o niej mowa, została zaprezentowana podczas konferencji prasowej firmy macierzystej Sony przez dyrektora generalnego spółki Yasuhide Mizuno. Nie pojawiło się zbyt wiele informacji dlaczego akurat taką nazwę wybrano dla tej marki. Podczas prezentacji użyto jedynie stwierdzenia, że słowo “feel” leży u podstaw mobilności, którą chcą wspólnie stworzyć aby pojazd sprawiał wrażenie, że wyczuwa to co czuje jego użytkownik oraz aby odczucia podczas jego użytkowania były jak najlepsze.
Warto wspomnieć, że Afeela jest rozwinięciem wcześniejszego projektu marki Sony, modelu Vision-S, który został zaprezentowany również na targach CES ponad trzy lata temu. Podczas prezentacji nowego elektryka można było zauważyć wiele podobieństw łączących go ze wspomnianym wyżej prototypem.
Na dzień dzisiejszy nie jest znana dokładna specyfikacja techniczna oraz osiągi najnowszego dzieła Sony i Hondy. Wiadomo jedynie, że samochód będzie posiadał łącznie 45 czujników i kamer, a dzięki partnerstwu ze strony technologicznego giganta będzie oferował najlepszy w swojej klasie system rozrywki dla muzyki, filmów oraz gier w pojeździe. Przy jego tworzeniu nowa marka nawiązała współpracę z firmami takimi jak Qualcomm, która dostarczy swoje najbardziej zaawansowane chipy Snapdragon do kontrolowania systemów w pojeździe oraz Epic Games, która zadba o jak najlepsze działanie interfejsów graficznych dzięki narzędziu znanemu wśród większości graczy – silnikowi Unreal Engine.
Zamówienia w przedsprzedaży rozpoczną się w pierwszej połowie 2025 roku, a oficjalna sprzedaż zostanie uruchomiona kilka miesięcy później. Pierwsze egzemplarze trafią do swoich nabywców już wiosną 2026 roku.